ادعای عجیب وزیر نفت درباره اتفاقات چند روز اخیر

اظهارات جدید وزیر نفت درباره مصرف انرژی در ایران خبرساز شد.

انتخاب: اظهارات جدید وزیر نفت درباره مصرف انرژی در ایران خبرساز شد.

اوجی در بخش خبری ۲۱  در خصوص اتفاقات چند روز اخیر:

* سرمای کم سابقه ای داشتیم. بیش از ۲۰ استان دمای منهای ۱۵ درجه داشتند به این دلیل مصارف بالای گاز رقم خورد که در برخی روزها مصرف گاز ۱۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر از سال قبل بود.

* همچنین قطع گاز سوآپ ترکمنستان را داشتیم که به علت سرمای فراگیر در کشور خودشان و مشکل خطوط انتقال گاز صادرات گاز آنها قطع شد.

* تقویت خط لوله گاز منطقه تربت جام کمتر از یک سال انجام می شود تا سال دیگر دچار مشکل نشوند.

مقالات بیشتر:ایمپلنت آلمانی

* در بحث بهینه سازی، دولت برنامه های خوبی دارد و راهکارهایی در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم آورده شده است.

* اگر قرار باشد هرچه تولید می‌کنیم به این شکل مصرف شود، همین مشکلات را خواهیم داشت.

*  با کمک مردم مصرف را کنترل می کنیم شدت مصرف گاز در کشور ۲.۵ برابر میانگین جهانی است ما آن را کنترل می کنیم.

مقالات دیگر:ظروف کرایه جنوب تهران

فقط با یک درجه کمتر، ایران گرمتر می‌شود

با کاهش مصرف گاز به هموطنان مناطق سردسیر کمک کنیم از سرمای بی سابقه هوا عبور کنند.

با کاهش شدید دما و پایداری هوای سرد در سراسر کشور جریان گاز در برخی مناطق کشور قطع شد و به همین علت صرفه جویی در گاز بیش از پیش ضروری است.

مقاالت بیشتر:قیمت کاشت دندان

اداره گاز آبادان راهکار‌های پیشگیری از نشتی گاز را استفاده نکردن از شیلنگ‌های بیش از یک و نیم متری، استفاده از دودکش T شکل در ساختمان‌ها و عدم استفاده از اجاق گاز برای گرمایش خانه عنوان کرد.

مقالات دیگر:ظروف کرایه لواسان

چراغ سبز دولت برای واردات خودرو در سال آینده

در لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت اجازه واردات خودرو تا سقف دو میلیارد دلار را صادر کرده است.

ایسنا: در لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت اجازه واردات خودرو تا سقف دو میلیارد دلار را صادر کرده است.

لایحه بودجه ۱۴۰۲ که در دولت تصویب شده است، پنجم دی ماه از سوی رئیس جمهوری طی نامه‌ای رسمی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. بر اساس آنچه از این لایحه بدست آمده، دولت در سال آینده اجازه می‌دهد تا سقف دو میلیارد دلار خودرو وارد کشور شود.

مقالات بیشتر:هزینه و قیمت ایمپلنت دندان

چراغ سبز دولت برای واردات خودرو در سال آینده

به نظر می‌رسد این تصمیم در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی تاثیر مثبتی در بازار خودرو و رقابتی‌تر شدن فضا داشته باشد. البته امسال نیز دولت تصمیم گرفت محدودیت‌های واردات خودرو را کاهش دهد و بر همین اساس آیین‌نامه واردات خوردو در ماه‌های گذشته تدوین و عملیات اجرایی آن پس از چند سال ممنوعیت واردات، آغاز شده است؛ به گونه‌ای که نخستین محموله خودروهای خارجی اوایل دی ماه وارد کشور و پس از ترخیص وارد گمرک تهران شدند.

این محموله شامل ۲۲ خودرو و شش نمونه محصولات کیا از جمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که از کره جنوبی وارد شده است.

مقالات دیگر:وکیل در پونک

تورم ماهانه مسکن کمتر شد

در ماه گذشته تورم سالانه و نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران افزایش و تورم ماهانه آن کاهش پیدا کرد.

آفتاب‌‌نیوز :مرکز آمار ایران در گزارش امروز خود با عنوان شاخص و متوسط قیمت آپارتمان های مسکونی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، نوشت: در آذر ماه امسال، شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۷۴.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل (۱۶۷.۴)، ۴.۱ درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل است. در ماه گذشته، تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۴.۱ درصد بوده است. تورم ماهانه آذر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵.۰ درصد)، ۰.۹ واحد درصد کاهش داشته است.

مقالات بیشتر:ایمپلنت کره ای

افزایش تورم نقطه به نقطه و سالانه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل بوده و در آذر ماه سال جاری تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­ های مسکونی شهر تهران به عدد ۵۲.۱ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۵۰.۰ درصد) ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل بوده و نرخ تورم سالانه آذر ماه ۱۴۰۱ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۳۷.۱ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(۳۵.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت آپارتمان­ در تهران

متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در ماه گذشته در مناطق ۲۲گانه شهر تهران به ترتیب به ۵۰ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان و ۴۸ میلیون و ۴۵۴ هزار تومان رسیده است. در همین ماه منطقه یک پایتخت با متوسط وزنی قیمت ۱۰۷ میلیون و ۱۱۴ میلیون تومان بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۵ میلیون و ۶۳۹ میلیون تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده است.

مقالات دیگر:ظروف کرایه پیروزی

کاهش ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار امروز

بررسی قیمت‌ها در بازار امروز خودرو نشان می‌دهد که از بین ۱۹ خودروی مورد بررسی، قیمت بیشتر خودرو‌ها نسبت به روز گذشته ثابت بوده یا کاهش پنج میلیون تومانی داشته و قیمت پنج خودرو ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

بررسی قیمت‌های امروز بازار خودرو نشان می‌دهد که از بین محصولات ایران خودرو، قیمت سمند LX نسبت به روز گذشته تغییری نداشته و با قیمت ۴۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پژو پارس LX کاهش حدود پنج میلیون تومانی داشته و از ۵۴۵ میلیون به حدود ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است.

مقالات بیشتر:هزینه و قیمت ایمپلنت کره ای

قیمت ۲۰۶ تیپ ۲، تیپ ۵ و v۸ هم امروز به ترتیب ۴۸۰، ۴۹۰ و ۴۷۵ میلیون تومان بوده که دو مورد اول نسبت به روز گذشته ثابت بوده و سومی حدود ۲۰ میلیون کاهش یافته است. قیمت ۲۰۷ دنده‌ای و اتومات نیز امروز در بازار ۵۶۰ و ۷۱۰ میلیون تومان بوده که نسبت به دیروز ۱۰ و ۱۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

در این میان قیمت رانا پلاس، دنا و دنا پلاس هم در بازار امروز ۴۵۵، ۵۷۰ و ۶۶۵ میلیون تومان بوده است. بر این اساس قیمت رانا پلاس نسبت به روز گذشته تغییری نداشته، اما دنا و دنا پلاس هر کدام حدود پنج میلیون تومان افت قیمت داشته است.

قیمت روز هایما S۷ توربو پلاس نیز با کاهش ۱۰ میلیون تومانی در بازار امروز به یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است. تارا نیز در بازار امروز حدود ۶۴۰ میلیون تومان قیمت داشته که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان کاهش داشته است.

از بین محصولات سایپا نیز قیمت سایپا ۱۱۱ و ۱۳۱ به ترتیب در بازار امروز ۲۷۰ و ۲۵۰ میلیون تومان بوده که اولی نسبت به روز گذشته تغییر نکرده، اما دومی پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

قیمت ساینا، تیبا، تیبا ۲ و کوییک دنده‌ای نیز در بازار امروز ۳۰۰، ۲۹۰، ۳۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. بر این اساس نسبت به روز گذشته قیمت ساینا تغییر نکرده، اما تیبا، تیبا ۲ و کوییک دنده‌ای هر کدام پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

قیمت شاهین نیز در بازار امروز با کاهش پنج میلیون تومانی به ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است.

مقالات دیگر:تشریفات ترحیم تهران

وورد دادسرای نظامی به حادثه مرگ دختر ۱۲ در شهرستان بستک

دختر ۱۲ ساله اهل بستک در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز خودرو مشکوک توسط پلیس در شهرستان بستک استان هرمزگان جان باخت. در «دادسرای نظامی» برای بررسی فوت این دختر پرونده تشکیل شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، دادستان نظامی استان هرمزگان این حادثه هیچ ارتباطی به اغتشاشات اخیر نداشته و در این خصوص پدر متوفی هم بیانیه ای صادر کرده است.

دادستان نظامی استان هرمزگان از تشکیل پرونده قضایی برای فوت یک دختر در تعقیب و گریز پلیس در شهرستان بستک خبر داد.

حیدری دادستان نظامی استان هرمزگان اظهار کرد: چند شب گذشته از طرف ماموران انتظامی شهرستان بستک در محور لار به میستان تعقیب و گریزی انجام شده است.

مقالات بیشتر:ایمپلنت دندان فوری

جزییات مرگ دختر ۱۲ ساله در هرمزگان با تیراندازی پلیس

وی افزود: طبق گفته ماموران حاضر در صحنه، ماموران در شب حادثه به یک دستگاه خودروی پژو پارس سفید رنگ که شیشه های آن کاملا دودی بوده مشکوک می شوند و با تابلوی ایست و چراغ گردان اقدام به متوقف کردن خودرو می کنند که راننده خودرو پژو پارس توجهی به اخطار ایست نمی کند و به مسیر خود ادامه می دهد.

دادستان نظامی استان هرمزگان افزود: به گفته ماموران، انها برای متوقف کردن خودرو اقدام به تعقیب و گریز و شلیک به لاستیک خودرو میکنند و در نهایت چند تیر به لاستیک و بدنه خودروی پژو پارس اصابت می کند اما همچنان به مسیر خود ادامه می دهد.

دادستان نظامی هرمزگان بیان کرد: در نهایت با پنجر شدن لاستیک ها، خودروی پژو پارس متوقف میشود و قادر به ادامه مسیر نبوده است.

حیدری بیان کرد: طبق اظهارات ماموران حاضر در صحنه، خودرو پژو پارس ۴ سرنشین داشته که با متوقف شدن خودرو متوجه می شوند یکی از سرنشینان که دختری ۱۲ ساله بوده از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و خونریزی داشته که بلافاصله توسط ماموران با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و تقاضای امداد می شود.

وی ادامه داد: فرد مجروح به سرعت به بیمارستان شهرستان بستک اعزام شود که علی رغم انجام اقدامات درمانی در طول مسیر، مجروح حادثه فوت می کند.

دادستان نظامی هرمزگان بیان کرد: همچنین پدر متوفی با حضور در دادسرا اعلام کرده است که ساعت ۴ و نیم عصر روز گذشته همراه خانواده عازم شهرستان کوهیج بودند که از طرف یک خودروی ۴۰۵ مورد تیر اندازی قرار می گیرند و چند تیر به بدنه و لاستیک خودروی انها برخورد می کند.

وی افزود: پدر متوفی در مورد قتل فرزندش شکایتی ثبت کرده است.

دادستان نظامی هرمزگان تاکید کرد: به محض اطلاع از حادثه مقام قضایی به همراه اکیپ بررسی صحنه جرم شامل پزشکی قانونی، کارشناس اسلحه و بازپرس جنایی در محل حادثه حضور پیدا می کنند و اقدامات قضایی لازم را انجام می دهند.

 

حیدری گفت: فردی که اقدام به تیراندازی کرده بود شناسایی شده و در حال حاضر پرونده در دادسرای نظامی هرمزگان در حال رسیدگی و تحقیقات با جدیت ادامه دارد.

دادستان نظامی هرمزگان تاکید کرد:دادسرای نظامی بدون توجه به حواشی و با دقت کامل و بر اساس مقررات و قوانین به موضوع رسیدگی و عدالت را اجرا خواهدکرد.

حیدری تصریح کرد: این حادثه هیچ ارتباطی به اغتشاشات اخیر نداشته و در این خصوص پدر متوفی هم بیانیه ای صادر کرده است.

مقالات دیگر:تشریفات ترحیم پونک

این خودرو ۲۳ میلیون تومان گران شد

با وجود ریزشی شدن قیمت دلار در بازار، اما همچنان بازار خودرو در مسیر صعودی حرکت می‌کند.

خبرآنلاین: با وجود ریزشی شدن قیمت دلار در بازار، اما همچنان بازار خودرو در مسیر صعودی حرکت می‌کند.

مقالات بیشتر:بهترین مرکز ایمپلنت در تهران

 قیمت دلار طی دو روز گذشته روند نزولی در پیش گرفته است؛ به طوری که هر دلار آمریکا به مرز قیمت ۳۸ هزار تومان نزدیک شده و در صورت ادامه ریزش قیمت‌ها در روز جاری، احتمال اینکه به یک کانال پایین‌تر نزول کند، وجود دارد.

اما کاهش قیمت دلار در حالی است که بازار خودرو از مسیر قیمت دلار در دو روز گذشته تبعیت نکرده و همچنان در مسیر صعودی گام برمی‌دارد.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که دیروز قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۸ میلیون تومان گران شد و به ۴۱۸ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز رشد ۱۰ میلیون تومانی را تجربه و در بازار ۴۵۵ میلیون قیمت پیدا کرد.

در این میان، نسخه دستی پژو ۲۰۷ در بازار ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۵۶۵ میلیون تومان تغییر کرد.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که سمند EF۷ در بازار در حدود ۲۳ میلیون رشد قیمت داشته و با قیمت ۴۴۸ میلیون تومان به فروش رفت.

اما تارا دنده‌ای ۱۰ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است. این در شرایطی است که دنا اتوماتیک توربوپلاس با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، به قیمت ۶۹۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین رانا پانوراماپلاس ۲۰ میلیون گران شد و به قیمت ۴۸۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، پراید ۱۱۱ بدون تغییر قیمت، ۲۳۰ میلیون تومان فروخته شد، تیبا نیز ۸ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۲۶۲ میلیون تومان رسید. ساینا S دنده‌ای‌ هم با رشد ۱۵ میلیون تومانی، ۲۸۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.