حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع با اشاره مصوبه جلسه امشب کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر در سال آینده به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا می کند.

مقالات بیشتر:ایمپلنت آلمانی

وی ادامه داد: براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جز یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

زارع افزود: همچنین حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

مقالات دیگر:روانشناس کودک و نوجوان مرزداران

نشانه هایی روی زبان که هشداری برای سلامت است

ویروس‌ها، باکتری‌ها و کمبود برخی از عناصر روی زبان قابل مشاهده است. دهان و به ویژه زبان توسط متخصصان به عنوان آینه سلامت عمومی بدن توصیف می‌شود. بنابراین، جنبه‌های مختلف زبان می‌تواند نشانه‌های واقعی از وضعیت بدن باشد.

نشانه هایی روی زبان که هشداری برای سلامت است

به گزارش سایت طلا ،در اینجا ۵ سیگنال مهمی که ممکن است روی زبان مشاهده شود و هشداری برای سلامت باشند، ذکر کرده‌ایم.

زبان و ۱۷ ماهیچه‌ای که از آن تشکیل شده، یکی از قوی‌ترین اندام‌های بدن انسان به حساب می‌آیند، عضوی که روزانه در بسیاری از عملکردهای مفید برای کارکرد درست بدن نقش دارد. زبان نه تنها برای بلعیدن غذا و تولید بزاق، بیان و آواسازی که پایه‌های زبان هستند، بلکه برای جویدن غذا و امکانی که تشخیص طعم‌ها را ممکن می‌سازد، ضروری است، بنابراین زبان چندین نقش دارد که هر یک به اندازه خود مهم هستند.

مقالات بیشتر:ایمپلنت دندان تهران

به قول دکتر برونو دوناتینی، متخصص گوارش و کبد، نویسنده کتاب «دهان، آینه سلامتی شما»، همه چیز را می‌توان روی زبان خواند! آنچه تنفس می‌کنیم، آنچه وارد دهان می‌شود و در دستگاه گوارش پایین می‌رود، همه و همه از دهان می‌گذرند و چه چیزی منطقی تر از این است؟ آینده پزشکی را نمی‌توان در خطوط دست خواند، بلکه می‌توان آن را در دهان مشاهده کرد».

بنابراین، بسیاری از باکتری‌ها و ضایعات می‌توانند در دهان و به‌ویژه روی زبان، بنشینند بدون اینکه توجه خاصی به آنها شود. با این حال، حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان ضروری است تا بتوان از عملکرد عمومی خوب بدن اطمینان داشت. به گزارش سیناپرس، فرانسه پس از هند در فهرست کشورهای دارای بیشترین سرطان دهان در جایگاه دوم قرار دارد. علت آن چیست؟ عوامل خطر عمدتاً در مصرف الکل و تنباکو یافت می‌شوند.

میکروبیوتای دهان: لانه‌ای از باکتری‌ها در دهان قرار گرفته است

دهان برای انجام تمام عملکردهای اساسیش، به اکوسیستم خود متکی است، یعنی میکروبیوتای دهان. دکتر دوناتینی در کتاب خود تصریح می‌کند که همه قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که به صورت همزیستی در دهان زندگی می‌کنند، همان‌هایی هستند که دومین فلور فراوان در بدن پس از روده بزرگ را نشان می‌دهند.

او اضافه می‌کند: تعادل این میکروبیوتا، کیفیت بزاق و قدرت جویدن همه عوامل کلیدی برای سلامت عمومی ما هستند، هم سلامت جسمی و هم سلامت روانی، و به این ترتیب برای کیفیت زندگی و طول عمر ما مهم و حیاتی خواهند بود. دهان ما و عملکرد صحیح آن بر تعادل سیستم گوارش و همچنین بر روی تمام سیستم‌های دیگر (ریوی، قلبی، مغزی و غیره) تاثیر می‌گذارد. و این موضوعی است که بر سر آن اتفاق نظر بسیاری وجود دارد، زیرا امروزه مطالعات و تحقیقات مختلف بر سر این واقعیت هم‌نظر هستند که بسیاری از بیماری‌ها از دهان شروع می‌شوند.

در ادامه به ۵ مورد درباره زبان و ظاهرش اشاره می‌کنیم که می‌تواند هشداری جدی درباره سلامت بدن باشد.

 

زبان توت‌فرنگی

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که زبان شما پس از خوردن غذا تغییر کرده است؟ آیا تا به حال، به دلیل وجود «دانه‌های» کوچکی که روی سطح آن تشکیل شده شبیه «توت فرنگی» شده است؟ به گزارش سیناپرس، از این پدیده با عنوان «زبان توت فرنگی» یا «زبان تمشکی» یاد می‌شود، بروز چنین وضعیتی ممکن است به دلیل حساسیت غذایی خفیف باشد. اگر کمی دقت کنید، می‌توانید خوراکی‌های حساسیت‌زا را شناسایی کنید.

زبان سفید

گاهی اوقات لکه‌های سفید یا رسوب «کرم مانند» روی زبان ظاهر می‌شود. به طور کلی، این پدیده به دلیل عفونت قارچی یا استرس مزمن است که منجر به رشد قارچ هایی می‌شود؛ قارچ‌هایی که به طور طبیعی در بدن زندگی می‌کنند.

زبان صاف

آیا زبان رنگ پریده، براق و صافی دارید؟ این پدیده التهاب آستروفیک نامیده می‌شود و به طور کلی با کمبود ویتامین یا آهن همراه است. اگر زبانتان عموما چنین حالتی دارد، برای تشخیص و دریافت مکمل‌ها به پزشک مراجعه کنید.

آفت‌هایی روی زبان

زخم دهان، که با زخم غشای مخاطی تعریف می‌شود، اغلب دردناک است و با احساس سوزش مشخص می‌شود. آفت دهان می‌تواند در اثر گاز گرفتن تصادفی یا مسواک زدن خیلی شدید ایجاد شود. با این حال، متخصصان یادآوری می‌کنند که زخم‌های بیش از حد مکرر می‌توانند نتیجه استرس مزمن باشد.

زبان زرد

لکه‌های زرد رنگ روی زبان می‌تواند نشانه التهاب معده باشد. در واقع، زبان افرادی که از این حمله التهابی مخاط معده رنج می‌برند، تمایل به تولید بزاق کمتری دارد، به این معنی که سلول‌های مرده روی زبان جمع می‌شوند و کمتر توسط بزاق از بین می‌روند. با این حال، زرد شدن زبان ممکن است نشانه‌‌ای از مسواک زدن بسیار کم هم باشد. اگر با رعایت بیشتر بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن، این وضعیت تغییری نکرد، حتما به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید.

مقالات دیگر:خانه سالمندان

صدور یک روزه شناسنامه‌های جدید در میز خدمت ثبت احوال تا پایان بهمن

رئیس از صدور یک روزه شناسنامه‌های جدید به عنوان یکی از خدمات ارائه شده به شهروندان در میز خدمت این سازمان در ایام الله دهه فجر خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :هاشم کارگر در حاشیه بازدید از میز خدمت سازمان ثبت احوال که در محل ساختمان این سازمان در خیابان امام خمینی(ره) برپا شده است، گفت: در راستای خدمت روزانه سازمان ثبت احوال به مناسبت‌های گوناگون نیاز افرادی که عجله بیشتری دارند فراهم می‌شود. به همین بهانه و برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی و سایر نیازهای هویتی با برپایی میز خدمت، شناسنامه‌ها به صورت یک روزه صادر می‌شود.

وی افزود: این خدمت در برخی استان‌ها که درخواست‌ها زیاد بوده، انجام می‌شود. در تهران نیز این میز خدمت تا پایان بهمن ماه اجرایی خواهد شد.

کارگر ادامه داد: در جریان میز خدمت شناسنامه‌ها یک روزه و در همین محل صادر و تحویل متقاضیان می‌شود. خدماتی همچون تعویض شناسنامه،‌ مشاوره‌های مربوط به مدارک هویتی و موضوعات مربوط به کارت ملی نیز انجام می‌شود.

مقالات بیشتر:بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

وی تاکید کرد: در جریان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن سازمان ثبت احوال با برپایی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی برخی خدمات را همچون مشاوره مسائل هویتی ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: ظرف ۲ روز گذشته کار میز خدمت آغاز شده و پس از اعلام برپایی میز خدمت در رسانه‌ها شاهد استقبال گسترده شهروندان بوده‌ایم. با توجه به اینکه شهروندان تا کنون برای تعویض شناسنامه‌ها مراجعه نکردند این ایام را فرصت خوبی برای تعویض شناسنامه‌ها دیدند. لذا استقبال گسترده‌ای از این میز خدمت شکل گرفته است. همکاران ما از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در میز خدمت در خدمت شهروندان هستند و تلاش می‌کنیم روز پنجشنبه و جمعه نیز این غرفه برپا باشد.

وی درباره زمان صدور شناسنامه‌ها در فرآیند عادی و خارج از میز خدمت، گفت: در حالت عادی افراد به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند و ثبت احوال پس از اخذ درخواست در مدت یک یا دو روز شناسنامه را صادر می‌کند اما مسیر اخذ دریافت و ارسال شناسنامه باید توسط پست انجام شود که بسته به شهرهای مختلف زمان خود را می‌برد.

کارگر درباره ضرورت تعویض شناسنامه‌های قدیمی نیز افزود: تعویض شناسنامه‌ها یکی از برنامه‌های کشور بوده و همه هموطنان باید شناسنامه‌های چاپی جدید دریافت کنند. برای جلوگیری از جعل و همچنین پایگاه‌های هویتی ثبت احوال شناسنامه‌های جدید را با دقت بیشتری صادر می‌کنند و با تعویض شناسنامه‌ها این پایگاه‌ها از غنای بیشتری برخوردار می‌شوند و سرویس‌های جدید را بهتر ارائه می‌کنند. این موارد لزوم تعویض شناسنامه‌ها را مورد تاکید قرار می‌دهد.

وی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند نیز گفت: درخواست‌های صدور کارت ملی پس از اخذ در مرحله بعد برای چاپ ارسال می‌شود و نهایتا از طریق پست به دست افراد می‌رسد اما در میز خدمت مراحل درخواست با سرعت بیشتری انجام می‌شود و به تبع آن زمان نهایی نیز کوتاهتر می‌شود.

مقالات دیگر:دفترازدواج سهروردی

ترکیب اعضای هیأت عالی بانک مرکزی تغییر کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ترکیب جدیدی برای اعضای هیأت عالی بانک مرکزی در نظر گرفتند.

ترکیب اعضای هیأت عالی بانک مرکزی تغییر کرد

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نظر شورای نگهبان برخی از مواد این طرح را اصلاح کردند.

مقالات بیشتر:ایمپلنت دندان با ضمانت

همچنین نمایندگان ماده ۶ طرح مذکور را با ۱۷۴ رأی موافق،۲ رأی مخالف، ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

مقالات دیگر:وکیل در پونک

اوجی: امیدواریم مجبور به واردات بنزین نشویم

اوجی درباره واردات بنزین در ماه آینده گفت: امیدواریم با همکاری که مردم دارند و تدابیر دولت مجبور نشویم بنزین وارد کنیم.

وزیر نفت گفت: ظرف دو سه ماه آینده تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت‌های بزرگ روسی شده است به قرارداد منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: وزارت نفت هم در ایام دهه فجر و هم تا پایان امسال پروژه‌های خیلی خوب و بزرگی را در دولت سیزدهم افتتاح می‌کند، از جمله پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی است که ان‌شاءالله در همین ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

مقالات بیشتر:کاشت دندان

وی افزود: این پالایشگاه بالغ بر پنجاه و شش میلیون متر مکعب گاز در روز را فرآوری و به شبکه خطوط انتقال گاز سراسری کشور تزریق می‌کند و به این صورت پرونده احداث پالایشگاه‌های پارس جنوبی بسته می‌شود؛ این پالایشگاه آخرین پالایشگاه فراورش گاز میدان مشترک پارس جنوبی است.

وی گفت: دو پتروشیمی هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که بالغ بر سه میلیارد دلار در این دو پتروشیمی سرمایه گذاری شده است.

اوجی درباره تعرفه گاز مشترکان گاز خانگی در زمستان سال جاری گفت: ما به همه مشترکان گاز خانگی و تجاری اطلاع رسانی کرده بودیم و بر اساس مصوبه مجلس دولت مکلف شده بود برای آن دسته از مشترکان که خارج از الگو مصرف داشتند به صورت غیریارانه‌ای هزینه را محاسبه کند، همچنین دولت در آذر ماه مصوبه‌ای داد تا آن دسته از مشترکان که در سقف الگوی مصرف قیمت گاز مصرف می‌کنند، افزایش قیمت نداشته باشند که حدود شصت درصد افزایش قیمت نداشتند.

وزیر نفت اضافه کرد: اما امسال زمستانی بسیار سرد و کم سابقه و فراگیر و ماندگار داشتیم و جداول مصارف در پنج اقلیم آب و هوایی برای سه ماهه زمستان سال جاری تغییر کرد. هفتاد درصد تخفیفی که آقای رییسی تعیین کردند شامل مشترکانی می‌شود که میزان مصرف‌شان در سقف جداول جدیدی که توسط کارشناسان شرکت ملی گاز تعریف شده است، باشد. مشترکانی که خارج از الگوی مصارف جدید و به صورت نامتعارف در حال مصرف هستند منتظر قبض‌های با افزایش قیمت باشند.

وی تاکید کرد که از اول فروردین ۱۴۰۲ هم مصوبه دولت و هم قانون مجلس و هم محدوده‌های قبلی در سر جای خودش اجرا می‌شود.

وزیر نت گفت: تمامی پالایشگاه‌های ما محصولاتشان در سطح یورو و استاندارد است و لحظه‌ای کنترل می‌شود. از این رو هیچ فرآورده‌ای در کشور خارج از حد مجاز و استاندارد تولید نمی‌شود. برخی پالایشگاه‌ها با اصلاح فراورشی و هزینه‌های انجام شده محصولاتشان یورور ۵ هم هست مثل شازند اراک، ستاره خلیج فارس و پالایشگاه اصفهان، که روزانه ۱۶ میلیون یورو ۵ تولید می‌کنند. هیج فرآورده غیراستاندارد نه وارد و نه تولید می‌کنیم.

اوجی درباره واردات بنزین در ماه آینده گفت: امیدواریم با همکاری که مردم دارند و تدابیر دولت مجبور نشویم بنزین وارد کنیم.

وی درباره سقف تعریف شده برای تعرفه‌های مصرف مشترکان گاز نیز اظهار کرد: با زمستان سردی که داشتیم در مصرف و تولید رکورد داشتیم، اما مجبور به قطعی برق و گاز در ۲۶ میلیون مشترک نشدیم. این تعرفه‌ها را کارشناسان شرکت ملی گاز تعیین کردند سقف الگوی مصرف و جداول تعرفه‌ها را تعدیل کردند و آن دسته که در این سقف قرار می‌گیرند شامل این تخفیف می‌شوند و تاکید می‌کنم که تعیین این جداول و تعرفه‌ها کاملا کارشناسی و منصفانه بوده است.

وزیر نفت در پایان اعلام کرد: بیش از هفت میدان نفتی ما به قرارداد منجر شده است که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت کار داشتیم و بیش از ۴ میلیارد دلار هزینه شده است و ظرف دو سه ماه آینده تفاهم‌نامه‌های که با شرکت‌های بزرگ روسی تنظیم شده است به قرارداد منجر خواهد شد.

مقالات دیگر:دفترعقد شیک شهرک غرب

توضیح مجلس درباره طرح اجازه خروج زنان از کشور

متن مصوبه کمیسیون اجتماعی که مورد بررسی کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفته به شرح زیر است: «زنانی که برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر دارند، در صورت خودداری غیرموجه وی از اعطای اذن، می‌توانند ضمن تقدیم دادخواست، مدارک و مستندات خود مبنی‌بر ضرورت خروج از کشور را به دادگاه خانواده تسلیم کنند. دادگاه خارج از نوبت نسبت به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز ضرورت امر، عنداللزوم پس از اخذ تأمین مناسب، اذن خروج از کشور با ذکر مدت و دفعات سفر خواهد داد.

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه ای درباره مصوبه مربوط به زنان توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، روز گذشته برخی رسانه‌ها نوشتند براساس مصوبه ای، همه زنان برای خروج از کشور باید از «سرپرست» خود کسب اجازه کنند، درحالی که این برداشت کاملاً غلط بوده و تیتر‌هایی که براساس آن در فضای مجازی به صورت گسترده بازنشر شد، بر خلاف محتوای مصوبه است.

مقالات بیشتر:ایمپلنت دیجیتال

در این‌باره ۵ نکته قابل تامل است:

۱. آنچه برخی رسانه‌ها از آن به عنوان مصوبه مجلس یاد کرده‌اند، مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس است که در کمیسیون حقوقی و قضایی به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفته است لذا مجلس در این زمینه هیچ مصوبه‌ای نداشته است.

۲. متن مصوبه کمیسیون اجتماعی که مورد بررسی کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفته به شرح زیر است: «زنانی که برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر دارند، در صورت خودداری غیرموجه وی از اعطای اذن، می‌توانند ضمن تقدیم دادخواست، مدارک و مستندات خود مبنی‌بر ضرورت خروج از کشور را به دادگاه خانواده تسلیم کنند. دادگاه خارج از نوبت نسبت به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز ضرورت امر، عنداللزوم پس از اخذ تأمین مناسب، اذن خروج از کشور با ذکر مدت و دفعات سفر خواهد داد.

تبصره- مصادیق موارد ضروری، از سوی وزارت دادگستری و با مشارکت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه ظرف ۳ ماه از زمان لازم الاجرا شدن قانون، تدوین می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد»

۳. براساس این متن، هدف قانون‌گذار صرفا تسهیل فرآیند خروج از کشور برای بانوانی بوده که نیاز به کسب موافقت دارند و این متن آنطور که ادعا شده به هیچ عنوان درباره «همه زنان» نیست.

۴. براساس این متن که گامی مهم به جلو برای تسهیل فرآیند خروج بانوان از کشور محسوب می‌شود اولا؛ اساسا زنان مجرد بالای ۱۸ سال نیاز به موافقت فرد دیگر ندارند و مصوبه کمیسیون هم به هیچ‌وجه متعرض این مورد نشده است. ثانیا؛ حتی در مصوبه کمیسیون، در خصوص زنان متاهل به جای دادستان با اعطای اختیار به دادگاه خانواده که دارای تجربه لازم در این خصوص هستند سعی در تسهیل قانون گذرنامه فعلی شده است تا همسر نتواند با دلایل غیر موجه جلوی خروج بانوان از کشور را بگیرد. بر اساس این متن چنانچه مثلا بانویی برای حضور در مسابقات ورزشی یا هر رویدادی نیاز به خروج از کشور داشته باشد و همسرش بدون دلیل با این موضوع موافق نباشد، می‌تواند از مسیر طراحی شده در این مصوبه با استفاده از حکم دادگاه از کشور خارج شود.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ملکی تهران

سردار نقدی: سپاه فعالیت اقتصادی به شکلی که در باور مردم است، ندارد

نقدی در پاسخ به این سوال که «در این مؤلفه‌های قدرت نرخ دلار و بحث اقتصادی کجاست» عنوان کرد: شرایط متفاوت است یک زمان کشوری در مدار آزاد حرکت می‌کند و کار خودش را پیش می‌برد، یک موقع اقتصاد مورد هجوم است، اگر یک دهم این هجمه‌ها و تحریم‌ها برای کشوری انجام می‌شد آن کشور حتماً فلج بود، ولی ما همه این هجمه‌ها را تحمل کردیم، حتی امروز بنا بر آمار‌های بین‌المللی تولید ناخالص ملی ما رتبه ۱۸ دنیا است.

آفتاب‌‌نیوز :معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: سپاه فعالیت اقتصادی به شکلی که در باور مردم است ندارد، فعالیت اقتصادی سپاه در حوزه سازندگی است، نه تجارت، و بازرگانی و صادرات.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در برنامه «بدون توقف» با اشاره به اینکه سپاه فعالیت اقتصادی به شکلی که در باور مردم است ندارد، یادآور شد: فعالیت اقتصادی سپاه در حوزه سازندگی است، نه تجارت و بازرگانی و صادرات.

مقالات بیشتر:هزینه ایمپلنت دندان

«محمدرضا نقدی» در برنامه «بدون توقف» شبکه سوم سیما در خصوص قدرت ایران در منطقه و جهان گفت: قدرت جنبه‌ها و ابعاد مختلفی دارد، مهمترین مؤلفه‌های جهانی قدرت علم و فن‌آوری، انسجام و یکپارچگی، وحدت ملی، سلاح و قدرت نظامی، رزمی و توان دفاعی، جنبه‌های اقتصادی، مالی و امکانات است، اما آنچه ما بیش از همه آن را به رسمیت می‌شناسیم قدرت الهی است، وقتی حکومتی به قدرت خدا تکیه و باور دارد قدرتمندترین است، لذا ما چه از لحاظ اتکا به منبع اصلی قدرت و چه از نظر مؤلفه‌های جهانی یک قدرت بزرگ هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث علم، بالاترین سرعت و شتاب علمی دنیا را داریم، گفت: ما در حوزه علوم پایه رتبه ۱۵ دنیا هستیم و از رتبه ۵۳ به ۱۵ رسیدیم، از لحاظ نظامی هم کشوری بودیم که در ۲۰۰ سال گذشته هر بار به ما حمله شده بود بخشی از کشور را از دست دادیم، اما به برکت انقلاب اسلامی ارتشی داریم که با زورگوترین قدرت دنیا درگیر شده و آن را عقب رانده است.

این مقام نظامی کشور در پاسخ به این سوال که «چرا گاهی در مواضع منطقه‌ای منفعل هستیم» یادآور شد: این اعلام موضع با قدرتمند بودن دو موضوع متفاوت است، شاید گاهی به دلیل برخی از موضوعات مثل در نظر گرفتن منفعت‌ها و امنیت ملی و منطقه‌ای، مواضع قاطع و شفاف بیان نشود، اما این به معنای نداشتن موضع نیست، شما در نظر داشته باشید که به لحاظ قدرت در قبل از انقلاب برای ما از خارج تصمیم می‌گرفتند، اما امروز هر آنچه جمهوری اسلامی می‌خواهد حاکم است، در اصل آمریکا به اندازه تمام کشور‌های دنیا هزینه دفاعی می‌کند، اما به اندازه ما خواسته‌های او نافذ نیست.

نقدی در پاسخ به این سوال که «در این مؤلفه‌های قدرت نرخ دلار و بحث اقتصادی کجاست» عنوان کرد: شرایط متفاوت است یک زمان کشوری در مدار آزاد حرکت می‌کند و کار خودش را پیش می‌برد، یک موقع اقتصاد مورد هجوم است، اگر یک دهم این هجمه‌ها و تحریم‌ها برای کشوری انجام می‌شد آن کشور حتماً فلج بود، ولی ما همه این هجمه‌ها را تحمل کردیم، حتی امروز بنا بر آمار‌های بین‌المللی تولید ناخالص ملی ما رتبه ۱۸ دنیا است.

وی در خصوص تفاوت وضعیت معیشتی و اقتصادی ایران با کشور‌های کوچک حوزه خلیج فارس گفت: وقتی راجع به قدرت صحبت می‌کنیم ترکیبی از همه مؤلفه‌هاست، یک کشوری ۱۰ میلیون جمعیت دارد و به اندازه ما نفت و گاز خام می‌فروشد معلوم است به اندازه نسبت سرانه جمعیت می‌تواند بهتر برای کشور هزینه کند، اما این به معنای اقتدار پایدار نیست و اقتصاد آن اقتصاد متزلزلی است که با یک هجمه کوچک فرو می‌ریزد، مهم این است که جمع این مؤلفه‌های معیشت، رفاه، سلامت، دانش، فرهنگ عمومی خودش را در امید به زندگی نشان دهد که این امید به زندگی در کشور ما در ۴۳ سال گذشته ۹۳ کشور را پشت سر گذاشته و بالا رفته و در مورد بانوان که مورد اتهام هستیم سن امید به زندگی از ۵۷ به ۷۹ سال رسیده است.

رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفان در خصوص فعالیت‌های اقتصادی سپاه نیز توضیح داد: سپاه فعالیت‌های اقتصادی به آن شکل که مردم فکر می‌کنند یعنی به معنای خرید و فروش و بازرگانی و تجارت و صادرات ندارد و بیشتر در عرصه سازندگی فعال است، این تصویر‌هایی است که ساخته می‌شود، مثلاً شهید سلیمانی از نظر ما قهرمان مبارزه با تروریسم است، اما به اتهام سردستگی و فرماندهی تروریسم شهید شد، در واقع تصویری که آن‌ها ارائه می‌دهند یک تصویر غیرواقعی است، ما یک تصویر از کشور ایران داریم که دیکتاتور است، اما واقعیت این است که ما از مردم‌سالارترین کشور‌های جهان هستیم، در مورد سپاه نیز موضوع فعالیت‌های اقتصادی سپاه واقعیت ندارد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه دشمنان با در اختیار داشتن رسانه و فضای مجازی این تصاویر غیرواقعی را از کشور ما ارائه می‌دهند، اظهار کرد: این نقدی است که من همیشه داشته‌ام که ما چرا مدیریت فضای مجازی‌مان را باید به دست بیگانگان بدهیم، ما صد‌ها هزار میلیارد هزینه کرده و این شبکه‌ها را برقرار می‌کنیم، اما آن‌ها از جای دیگری مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود، این برده‌داری است و تنها راه‌حل آن این است که ما خودمان شبکه ملی را راه‌اندازی کرده و بدون غرض آن را مدیریت کنیم و دیگر در پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: یک خانمی جلوی دوربین فوت می‌کند، ولی تصویری که به دنیا می‌دهند این است که قتل اتفاق افتاده، پدر ایشان هم تصاویر را می‌بیند که ضربه‌ای وارد نشده، پزشک قانونی شهادت می‌دهد که ضربه‌ای در کار نبوده، پزشکان متعدد به این موضوع معترف هستند که ایشان بیماری داشته، اما باز هم رسانه‌های‌شان می‌گویند شما کشتید و ده‌ها رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هم آن را تکرار می‌کنند، این‌ها همه دروغگو هستند، چون با دستگاه‌های اطلاعاتی که دارند می‌دانند چه اتفاقی افتاده، حالا می‌خواهند کمیته حقیقت‌یاب بفرستند، شما که از قبل قضاوت کردید، آن وقت جرج فلوید یا همین معلم مظلوم آمریکایی را با شوکر و شکنجه جلوی دوربین کشتند و هیچ اتفاقی نیفتاد، تصویرسازی آن‌ها خلاف واقعیت و اتفاقی است که می‌افتد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پاسخ به این سوال که چرا سپاه در همجه‌ها و در برابر جنایاتی مثل شهادت نخبه‌های هسته‌ای و یا سردار سلیمانی پاسخ مناسبی نداده است، گفت: گرفتن پهپاد آمریکایی، حمله موشکی به عین‌الاسد، اینکه ترامپ گفت ۵۲ نقطه ایران را می‌زنم، اما جرأتش را پیدا نکرد، توقیف کشتی‌های‌شان و برخی از موضوعاتی که نمی‌توان گفت همه پاسخ سپاه به این جنایات بود. اما انتقام اصلی اخراج آمریکا از منطقه بوده که فاز اولش در افغانستان و عراق اتفاق افتاد و همچنان نیز ادامه دارد. چنانکه آمریکا در این فرار بخش عظیمی از تجهیزات نظامی خودش را در افغانستان جا گذاشت.

سردار نقدی در پایان در خصوص اینکه چرا سپاه در اقناع افکار عمومی و تشریح اقدامتش ضعیف عمل کرده است، گفت: من بخشی از این ضعف‌ها را قبول دارم، اما امکانات ما در برابر امکانات و دستگاه تبلیغاتی دشمن ناچیز است، امروز ۲۰۰ تلویزیون علیه ملت ما کار می‌کند، من قبول دارم ما نیز باید در رسانه‌های‌مان دست از انفعال برداریم، اما حقیقت این است ما امکانات محدودی داریم و امکانات رسانه‌ای‌مان قابل مقایسه با دشمن نیست، در جنگ رسانه‌ای هم درگیر چنین شرایطی هستیم.

مقالات دیگر:دفترازدواج سعادت آباد

احتمال خروج ایران از ان‌.پی‌.تی جدی شد

وی در گفت‌وگو با خانه ملت، یادآور شد: اقدام امروز مجلس و طرحی که دولت را ملزم و در عین حال نیروهای نظامی اروپا را به عنوان ارتش تروریستی قلمداد می‌کند، یک اقدام مقابله‌ای است. البته در شکل آرایش نظامی نیروهای نظامی منطقه نیز تغییرات عمیقی دارد و تأثیرات مهمی را خواهد داشت.

خانه ملت: وزیر خارجه در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه، گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.

حسین امیرعبداللهیان در خصوص اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: پارلمان اروپا تصمیم احساسی گرفته است و عقلانیت بر کسانی که این کار را انجام دادند و بر جلسه‌ای که این تصمیم را گرفته، حاکم نبوده است.

مقالات بیشتر:ایمپلنت دندان

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: ما از ماه‌ها قبل تلاش‌هایی را داشتیم که اتحادیه اروپا مسیر و دیدگاه خودش را اصلاح کند، نتیجه و خروجی کار این شد که آنها به این جمع بندی رسیدند که در اتحادیه اروپا این موضوع مطرح نشود چراکه مصوبات شورای وزیران اتحادیه اروپا برای خودشان الزام آور است اما آنها در سطح پارلمان اروپا برای اینکه یک نمایشی اجرا کنند، این قطعنامه را تصویب کردند.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت، یادآور شد: اقدام امروز مجلس و طرحی که دولت را ملزم و در عین حال نیروهای نظامی اروپا را به عنوان ارتش تروریستی قلمداد می‌کند، یک اقدام مقابله‌ای است. البته در شکل آرایش نظامی نیروهای نظامی منطقه نیز تغییرات عمیقی دارد و تأثیرات مهمی را خواهد داشت.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: با توجه به گفت وگوهایی که با آقای بورل و رئیس دوره ای اتحادیه اروپا داشتم، آنها اظهار داشتند که دنبال اجرای این قطعنامه نیستند و قطعنامه صرفا بیان احساسات بخشی از نمایندگان پارلمان اروپاست.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که خروج ایران از NPT یا اخراج بازرسان آژانس جزو رفتارهای تقابلی ایران خواهد بود، گفت: تعداد اندکی از رهبران سیاسی اروپا هیچ تجربه‌ای در حوزه دیپلماسی ندارند و امروز تنها در رأس دستگاه دیپلماسی قرار گرفته‌اند از جمله وزیر خارجه آلمان، لذا اگر آنها در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را اصلاح نکنند، هر احتمالی متصور است.

مقالات دیگر:ظروف کرایه مرکز تهران